mandag, januar 16, 2006

Skisseblokker

I dag begynte jeg på studiet etter laaaaang juleferie (desverre ikke like mye fri) og det gikk fantastisk bra. Jeg kom meg opp og på skolen og sovnet ikke en eneste gang under forelesningene (selv om jeg gjespet mer og mer utover dagen, det var det andre som også gjorde, rart det der). Det eneste problemet nå er at jeg ser en tendens til at vi bruker større og større ark til å tegne på. Jeg har omtrent hatt hele min tegnekariere (som har vært omtrent ikke-eksisterende) på A4 ark, mens nå regnes A3 som skissepapir og nå har jeg vært ute og kjøpt A2 (!) skisseblokk. Og av en eller annen grunn blir sånt dyrere og dyrer dess større det blir (jeg vet ikke om prisen øker i takt med den økte papirmengden eller ikke, jeg håper i det minste at jeg får kvantums rabatt) Neste skritt må vel nesten bli A1 ark (de selges bare enkeltvis, har enda ikke sett skisseblokk med det, selv om det sikkert finnes)

Et annet problem med så store skisseblokker er at jeg må faktisk få dem frem og tilbake fra høgskolen, og det er ikke så mange som lager vesker/bagger/sekker som tar en så stor overflate, men nøden lærer naken kvinne å spinne, og her håper jeg at nøden lærer meg å sy et passende transporthjelpemiddel.

Lenge leve A4!!

Ingen kommentarer: