mandag, mai 23, 2011

Høstdag i mai

jeg ser et vær-mønster former seg. Eller jeg er sikker på at jeg endelig kan spå været i mai for all fremtid (ihvertfall i Stavanger):

Frem til rundt ca 15 eller 16 mai er det fint med sol og sommertemperatur
17. mai begynner det å regne og vil fortsette å regne ut alle helligdagene (himmelsprett og pinse og sikker togsp st. hans)

I dag er intet unntak.

Selv om det begynte med varme og utsikter til stekende sol er det nå kaldt, med vind og regn og jeg har lyst til å krype under ett teppe med en kopp varm kakao og sove til sommeren kommer. Det er ikke slik mai skal være og jeg er stygt redd for at dette bare er begynnelsen på enda en sommer som regner vekk. (og får noen kommer med dårlige spøker om global oppvarming, global oppvarming betyr mer ekstremvær og ikke mer varmt vær).

Gi meg sol. NÅ!!

Ingen kommentarer: